אביגדור פלדמן: ״הנאשם הוא עד התביעה מס׳ 1. כדאי לנתניהו להשיג עיסקת טיעון לפני שייקרא להעיד.״

*הוקלט ב20.9.23

לא איש בשורה הוא, עו״ד אביגדור פלדמן. עננים כבדים מכסים את שמי הארץ שאהבתו לה מוסתרת בציפוי מושחז של אכזבה. שום גורם, לא במערכת הפוליטית  ולא ברשות השופטת, לא במשלח ידו ולא סביב לו, אינו חסין משבט לשונו.

גם לא איש געגוע הוא, העבר אינו נמרח אצלו בצבעי איפור, רק לעתים רחוקות יחמיא לשופט (בנימין כהן מהמחוזי בתל אביב) או לשר משפטים (ליבאי, ביילין). בבוקר השיחה ניסה שוב, נואש מראש, לשכנע הרכב נוח למדי בעליון – פוגלמן, עמית, כשר – לחדול מאישור הריסת בתיהן של משפחות מחבלים. זאת מורשת מלך בריטניה הגדולה ג׳ורג׳ הששי משנות ה-30׳, אמר להם בעייפות, חסר אונים מול הניירות שנציג השב״כ שלף ממזוודתו ושהוכיחו שהמחבל שלאחר הבא יורתע מהריסת בית המחבל הבא, שהורתע מהריסת בית לקוחו של פלדמן.

לא קרוב של השופטת רבקה פרידמן-פלדמן, ראש ההרכב בתיקי נתניהו, הוא אינו מצפה לגדולות במשפט המשתרך בעצלתיים בסלח-א-דין. אילו הוא סניגורו של נתניהו, היה ממליץ לו, בסטייה מהסתייגותו הקבועה מהסדרי טיעון, לחתור לעיסקה עכשיו, טרם יגיע תורו להתייצב מאחורי הדוכן ולהעיד להגנתו. הנאשם הוא להלכה עד ההגנה, אך למעשה מועיל בעיקר לתביעה, שתשלוף כנגדו ראיות ואמירות, שלו ושל אחרים; לא בלי גבול יוכל לטעון שאינו זוכר.

פלדמן מתפעל מעמידותה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, אף שהנזק שהמיטה אותה החלטת 11:0 בעד כשירות הנאשם נתניהו להרכיב ממשלה שוב אינו בר-תיקון. בג״ץ שמח אז להתיישר עם הקו התבוסני של היועמ״ש הקודם. עשר מיארות לא יוכלו לאחות מה ששבר מנדלבליט אחד.

ליבו העייף של מי שלפני שנות יובל היה כה גאה בהצלחתו להימנות עם המיסדר הנכבד של עורכי-הדין מתרחב רק למראה קשישי המחאה וצעיריה; ואז הוא שב ומתכווץ בהיזכרו בכיבוש ובהתנחלויות.

להערות ותגובות [email protected]
הפיק: איתמר אורן
נוצר באולפני ProCast, רמת גן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *