אביגדור קהלני חלק א׳: אין לוחם שש אלי קרב #14

תא״ל במיל׳ אביגדור קהלני הוא גיבור ישראל. מפקד גדוד 77 במלחמת יום הכיפורים. שר ביטחון פנים לשעבר ויו״ר האגודה למען החייל.

״היום כשאני כבר לא אויב של אף אחד, אני פנסיונר שחי את חייו, הביטוי גיבור ישראל הפך להיות שם המשפחה השני שלי. הייתי שר, חבר כנסת, אני זה נהפך להיות אביגדור קהלני גיבור ישראל, אני מקבל את זה. היחס של הציבור כלפיי אינו נובע מהתואר הזה אלה ממה שאני מקרין כלפיו״.

״חתמתי שנתיים, הייתי חייב. המשכורת שלנו הייתה קטנה. התחתנתי בשנת 66 (שנת מיתון קשה). אשתי דליה אמרה לי אין לנו מה לאכול, אין לנו כסף. המיתון פחות דיבר אליי מבחינת תשומת הלב שלי, מה שעניין אותי הוא האתגר המקצועי. עבדנו קשה מאוד. חטיבה 7 הייתה בעצם השריון הסדיר, וכל מה שטליק היה מכניס לתוך השריון הסדיר, זה היה מגיע לתוך חטיבה 7״.

״אנחנו לא אהבנו את אלה שקמו באמצע ואמרו אנחנו הולכים ללמוד, אני עושה לביתי. אנחנו חשבנו שקצין, האתגר שלו לפקד על חיילים, גדול יותר מכל אתגר של התקופה. אנחנו לא הרגשנו שאנחנו ליגה ב׳ כיוון שאנחנו נשארים. ברמות של מ״פ, אתה מסתכל סביבך. לא עניין אותנו מה קורה בחיל אוויר. ניסיתי להיות בחיל אוויר ולא הלך לי. על סגני-משנה זה לא משפיע״.

״גורודיש היה מסוג המנהיגים שהצל שלו היה כל הזמן סביבך. הייתי מאוד קפדן. יותר מגורודיש. הייתי מאוד מקצוען. האווירה הזו של המתח הזה שהוא הכניס לאוויר. אם לא היית מחבר את החגורה שהזכר משמאל והנקבה מימין, אלף ואחד דברים קטנים. אני דווקא לא חששתי ממנו. הוא עשה לי בוחן פלוגה. כל הזמן הוא עשה לי עם האגודל ׳איזה יופי, איזה יופי׳״.

״הסגן שיושב בחזית עם 14 טנקים ועומד להיכנס כל יום לרצועת עזה. אומר לי חייל: המ״פ מה יהיה אם יפעילו עלינו גזים? אתה מסתכל על הדבר הזה, נכון שזה היה מרגש, אתה לא יודע מי יחזור מהמלחמה, אתה גם מאמין שמישהו יעצור ויהיה איזה פתרון. היינו צועקים ׳עלה קרב׳. אין לוחם שש אלי קרב. היה את האיום על קיומנו, זה היה צל כבד מונח על כתפינו. אשכול אמר לי ׳תגיד לי אינגלע, כל הבייצים בפנים? מה אתה אומר אינגלע אם תהיה מלחמה?׳ אמרתי לו אדוני ראש הממשלה אנחנו כמו קפיץ מתוח, מוכנים לכל משימה״.

לעקוב אחרי אמיר אורן: https://bit.ly/3iiiBpA

לעמוד פייסבוק של Allin הבית של הפודקסטים: https://bit.ly/3inT9PD  
 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *