אהוד נצר: הנזק החברתי, ולא רק הביטחוני, משול לפיצוץ אטומי

״לאורך השנים,״ כתבו החודש עשרות יוצאי הוועדה לאנרגיה אטומית והמרכזים הגרעיניים בדימונה ובנחל שורק, ״התבצע שירותנו בחרדת קודש ונשען על האמונה בצדקת הדרך, האמון במנהיגי העם והמדינה הנוהגים באחריות על פי מגילת העצמאות ומבינים את עוצמתנו הקיומית כמדינה דמוקרטית חופשית״.

ותיקי האטום הצטרפו למחאת מאות אלפי האזרחים, ביניהם רבבות אנשי בטחון וצבא, נגד ״בליץ החקיקה המטורף (המעורר) חרדה מסכנה אמיתית ומוחשית למפעל הציוני שהוקם כאן״.

אחד מבכירי החותמים על ״המגילה שלנו״, מהדורת הגרעין למגילת העצמאות, היה ד״ר אהוד נצר, לשעבר מנהל הקרייה למחקר גרעיני נגב – קמ״ג. נצר, לפנים בחיל הים, ברפאל ובמטה הוועדה לאנרגיה אטומית, מזהיר מפני פגיעה בטחונית ומדעית חמורה, בסגל הכור הגרעיני (וגם ברפאל ובאקדמיה), אם לא תיעצר חקיקת נתניהו-לוין-רוטמן.

אף שהוא מקפיד שלא לגלות ולו זנב טפח מסודות הגרעין הישראלי, עולה מדברי ד״ר נצר, בשיחה עם אמיר אורן, שהסוד החשוב ביותר של העוצמה הישראלית הוא אמונם של אנשי הבטחון והמדע במשטר הדמוקרטי ובתום-הלב של נבחרי הציבור. אם לא תיבלם הפגיעה בהם, קובע נצר גם בהסתמך על שיחותיו עם רבים מעמיתיו, הנזק יהיה לא רק חמור, אלא גם בלתי-הפיך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *