אמל אסעד: הממשלה בגדה בעדה הדרוזית | שרה נתניהו קראה את התוכנית שלי ליציאה מלבנון ואמרה: מעניין, אבל זה לא זמן טוב

אמל אסעד הוא תת אלוף במילואים. מראשוני הקצינים הבכירים מקרב העדה הדרוזית. בין היתר היה מח״ט מנשה, סגן מפקד יחידת הקישור ללבנון ומפקד מנהלת התיאום והקישור.

על הדרוזים בצה״ל:

 ״לא הרגשתי שונה. פעם אחת הלכתי לעשות איזה קורס מחשבים בסיסי. הגעתי לקורס וביום השני הקצין אמר לי אתה לא יכול להיכנס. אין לך אישור. לקחתי את המפתחות נסעתי לדן שומרון, לא הסכמתי לחזור. התנצלו. אתה רואה את זה בשדה התעופה שאתה מגיע. זה צריך לבוא למטה. אנחנו צריכים לשלב ולהשתלב. יחד עם זאת, אל תשכח שאנחנו חיים במדינה גזענית. הרבה אנשים לא מבדילים בין דרוזי לבין ערבי, לא שצריך להיות הבדל, אבל יש פחד מפני האחר״.

על התוכנית ליציאה מלבנון שהציג לבנימין ושרה נתניהו ונשללה:

״הכנתי לו (לנתניהו) תוכנית. באתי אליו למשרד. הוא קרא את התוכנית, הנהן בראש, שזה מאוד מעניין. אמר לי אכפת לך שאני אתייעץ עם שרה אשתי? אמרתי לו: מה אני מבין בזה. היא ירדה, לקחה את התוכנית, קראה אותה בעיון ואמרה מאוד מעניין, אבל לא. לא נצא מלבנון. זה משהו שהוא אסטרטגי, זה משהו של מדינה. אני יצאתי משם והייתי בהלם. לא סיפרתי את זה. מסתבר שזה היה אחר כך נוהל״.

חוק הלאום:

הבעיה היא לא אני אישית. הממשלה בגדה בי. לא רק בי, בעדה הדרוזית. באבות המייסדים של המדינה. פגעו בערך היהודי. בנביאי ישראל. זאת פגיעה בעיני. אם אז חשבתי שהדבר הכי נורא זה אזרח שבוגד במדינתו, באה הממשלה הזאת והוכיחה לי שאפשר אחרת״.

על אווירת השיסוי בציבוריות הישראלית:

״אני חבר של קבוצה, אנחנו 14 חברים, כבר 40 ומשהו שנה, מהצנחנים. אנחנו חבורה. נפגשים אחת לכמה חודשים. עד שנכנסה הפוליטיקה באמצע ופירקה אותנו בשנתיים האחרונות. אף אחד לא מאמין. אם בארזים נפלה שלהבת זה מה שיקרה במדינה״.

לעקוב אחרי אמיר אורן: https://bit.ly/3iiiBpA

לעמוד פייסבוק של Allin הבית של הפודקסטים: https://bit.ly/3inT9PD  
 
 **כל הזכויות שמורות לאול אין הבית של הפודקסטים ואמיר אורן**

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *