מוחמד מג׳אדלה: עשינו סקר, 93% העידו שהם רוצים שהחברה הישראלית תמשיך להתקיים, יותר מ-80% מתוכם הגדירו את עצמם פלשתינים

מוחמד מג׳אדלה הוא ר׳ מחלקת החדשות ומגיש בכיר ברדיו א-נאס, הוא משמש גם כפרשן בחדשות 12 ובעל טור בעיתון ׳גלובס׳. 

״הבנו שאין תקשורת נושכת בחברה הערבית. אתה יכול להיות כוכב גדול ב-I24 News, אבל אתה חוזר הביתה למציאות שלך. אני שמח שהקמנו את התחנה הזאת. הצלחנו להביא קולות מקצועיים לתוך התקשורת המקומית. הקהל שלנו הוא דו-לשוני, הוא מבין את השפה העברית, הוא כן זקוק לפעמים לתיווך בסאבטקסט. שנים האשמנו את היהודים שהם לא רוצים להקשיב לערבים, אבל גם אנחנו לא כ״כ מקשיבים ליהודים או כשאנחנו מקשיבים להם, אנחנו לא מבינים אותם עד הסוף״. 

״מנסור עבאס לא רוצה לאבד את האמינות שלו בפוליטיקה הישראלית. ביום אחד, ח״כ לשעבר מטעם הליכוד מתאם פגישה בין מנסור עבאס לרב דרוקמן. בדרך לשם מתקשר אותו גורם למנסור עבאס, ואז יש שם שיחת וועידה. נתניהו מתדרך את מנסור עבאס מה להגיד אחד לאחד לדרוקמן״. 

״אני חושב שדווקא עם החמאס אפשר להגיע לדברים יותר אמיתיים ויותר מכריעים. כשאתה רוצה לעשות שלום עם הפלשתינים, אני כמובן חושב שאבו מאזן הוא הכתובת, אבל אם אתה רוצה שלום שיחזיק, שתהיה לו אחיזה. זה צריך להיות מול חמאס או מול אש״ף החדשה שכל הפלגים כבר בפנים. איימן עודה אומר ׳החשיבות של החשמל בחברה הערבית, זה לא פחות משמירה על המרחב הדמוקרטי׳. סדרי העדיפויות של מנסור עבאס הם שונים מאוד מאיימן עודה ואחמד טיבי. במשותפת אומרים: ׳הטעות הכי גדולה של עבאס, היא שהלך עם בנט, אם היה עושה את התהליך הזה עם נתניהו, הוא היה מוחק אותנו׳.

״שינוי המגמה בפוליטיקה, תפסה את התקשורת הישראלית לא מוכנה. הפרשנים הקלאסיים לא הצליחו להסביר את רע״מ. לא היה צורך. היו מזמינים את טיבי, ואז טיבי היה מגיע ונותן הופעה מעולה, אבל זה לא באמת נתן לך את הסיפור מה הולך שם. הייתה ישיבת קמפיין של הרשימה המשותפת, התפתח עימות חריף בפנים והלכו מכות. אמיתי. הלכו מכות. אני מקבל את הידיעה הזאת ומפרסם אותה. פעם ראשונה בתולדות התקשורת הערבית מפרסמים דבר כזה. פרסמתי את זה בעברית. בתקשורת העברית הבינו רגע יש שם גם התרחשויות מעניינות״. 

וגם: תהליך השלום, חדשות 12 והתקשורת הישראלית, ראלב מג׳אדלה, אבו מאזן, הימין הישראלי ונצרת עלית שהפכה לנוף הגליל. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *