עמי אילון: אמרתי ל-3 ראשי ממשלה ׳עד כאן׳ #25

אלוף במיל׳ עמי אילון היה מפקד חיל הים, מפקד שייטת 13 ור׳ השב״כ ה-10. ח״כ ושר לשעבר מטעם ׳מפלגת העבודה׳. בעל עיטור הגבורה על פעולת ׳האי גרין׳.

על יוחאי בן-נון ז״ל (המפקד הראשון של שייטת 13)

״הוא חשב אחרת, המנהיגות שלו הייתה אחרת, תפיסת הלחימה שלו הייתה אחרת. היכולות לצלול בקור קפוא מול אוניות בריטיות, לבוא ולהגיד אנחנו ניקח את טכנולוגיית הטילים שכבר מתפתחת במדינת ישראל ונשלב אותה עם ספינות קטנות וניצור תפיסת לחימה אחרת. לתקוף במקום שלא מצפים לך. הוא חשב אחרת. הוא מבחינתי מודל לבנאדם. מודל למנהיגות״.

על השייטת

״אני חיפשתי לעשות דברים שלוקחים אותי לקצה, אבל שנתפסים בעיני חשובים ומעניינים ולעשות את זה עם אנשים שכיף לי לעשות את זה איתם. מצאתי את זה בשייטת. באותה תקופה היו לנו 3 חבר׳ה שסיימו לא כקיבוצניקים, השאר היו בני ההתיישבות העובדת. באותה תקופה הקיבוץ השקיע בחינוך יותר מבכל דבר אחר. אני זכיתי לחינוך ברמה הגבוהה ביותר״.

מבצע האי גרין ועיטור הגבורה

ֿ״התמזל מזלי ויש על ידי תמיד מישהי שמזכירה לי שאני לא מתנשא לגובה של יותר מגובה של 167, כשהייתי צעיר. אני הייתי שחצן בגלל הרבה דברים, לא בגלל אות הגבורה. אני לא יודע לזהות קנאה אצל אחרים, לא הרגשתי שמישהו קינא בי. מבצע ״האי גרין״ הוא לא היה מבצע של גיבור או שניים או חמישה״.

על השב״כ 

אמרתי אני לא בנוי למציאות אפורה. לרגל אחרי בני עמי. לא יכולתי לסרב. בתקופתי אני חושב שהשירות עבר שינוי מאוד משמעותי, חיובי. אני במידה רבה מאוד חושב שהשירות שמחייב אותך כל פעם לעבור ולשרת בדיסציפלינה אחרת, זה מאוד מכשיר אותך להתמודד עם מציאות חדשה שתמיד יש בה היבטים של תפיסות עולם אחרות. בחיל הים יש תרבות של למידה. אין בית ספר מקוצר. אין דברים כאלה בחיל הים.  

וגם: בנימין נתניהו, חוק שב״כ,  יעקב פרי ותקופתו בפוליטיקה. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *